اخبار دانشگاه
1396/6/6 دوشنبه
گروه جهادی دانشگاه پیام نور اردبیل به مناطق محروم اعزام شدند

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، جهادگران دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل با بدرقه مسئولین دانشگاه  و بسیج دانشجویی جهت محرومیت زدایی به روستاهای انیللو، بقرآباد، قزل قیه،کرگان و آلوچه  اعزام شدند.

بنایی رئیس دانشگاه پیام نور اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به تبیین فلسفه اردوهای جهادی برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: توسعه و تداوم اردوهای جهادی یک فعالیت خودجوش است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: طبق گفته بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) کسانی انقلاب را همراهی خواهند کرد  که با درد فقرا آشنا باشند.

حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردوهای جهادی را بهترین فرصت برای خدمت به مردم دانست و گفت:در واقع اردوهای جهادی این پیام را به جامعه می دهد که مظلومان و محرومین جامعه هرگز فراموش نخواهند شد.

وی اسیب فقر فرهنگی را یادآور شد و گفت: هرچند نماز  و روزه و سایر اعمال مذهبی دارای ارج و قرب بیشماری نزد خداوند متعال دارند ولی انجام اعمالی چون خدمت به مردم و گره گشایی از کار انها نیز دارای ثواب فوق العاده ای است بطوریکه پیامبر اکرم در اینخصوص ممی فرمایند؛هرکس خاری از راه مردم برداردتا به پای بنده ای نرود حتما به بهشت خواهد رفت.

حسنی اهمیت آموزش های فرهنگی توسط جهادگران دانشجو به مردم بخصوص کودکان را یادآور شد و گفت: کسی که انسانی را از جهالت نجات داده و به سمت هدایت رهنمون کرده است در واقع مهمترین کار عمر خود را انجام داده است.

وی با بیان اینکه آموزش فرهنگ درست زیستن از جمله مأموریت های انبیاء الهی به مردم بود،گفت:هرکس بتواند مردم را با استفاده از مفاهیم توحید، معاد و نبوت که از جمله کلیدی ترین و اساسی ترین رموز زندگی سالم و سعادتمند است با خدا اشنا کند جزو موفق ترین انسان ها خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اردبیل در پایان سخنان خود از جهادگران دانشجو خواست تا با الگو قرار دادن سیره علمی و رفتاری شهدا با عمل به منویان رهبر انقلاب در تمام عرصه ها به تحقق ارمان های انقلاب کمک کنند.

هادی ملکی مسئول گروه جهادی عباسیون دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه فعالیت های عمرانی گروه جهادی از چند روز پیش آغازشده است، گفت: فعالیت فرهنگی آموزشی که مهمترین بخش فعالیت های جهادی گروه عباسیون است از امروز با اعزام بیش از 100 خواهر جهادگربه روستاهای انیللو،بقرآباد،قزل قیه،کرگان و آلوچه به مدت 10 روز اغاز می شود.

اجرای سرود جهادی توسط بچه های روستای قزل قیه و تجلیل از خانواده شهید امیرعلی رستم زاده از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشگاه پیام نور اردبیل بود.









 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر